jaus3598.jpg
2019-09-04
Įvertinta „Anderlecht“ programoje dalyvaujančių akademijų veikla

Įsibėgėja „Anderlecht“ jaunimo futbolo ugdymo programos įdiegimo darbai. Aštuoniolikos akademijų pasiruošimas pradėti dirbti pagal belgišką metodiką šiemet tapo viena iš svarbiausių Lietuvos futbolo aktualijų.

Ugdymo programos įdiegimo projektui vadovaujantis Deimantas Bička, šiemet atliko vizitus į futbolo organizacijas ir parengė išsamią akademijų veiklos analizę. D. Bička duodamas išsamų interviu atskleidė, jog kiekviena organizacija patiria skirtingus iššūkius, įvardijo 5 potencialias grėsmes bei nurodė tolesnius programos įdiegimo planus.

- Nusikelkime į dieną, kai parengėte planą aplankyti 18 Lietuvos futbolo akademijų ir mokyklų. Ko tikėjotės iš šių vizitų, kokių turėjote lūkesčių? Kokie buvo Jūsų vizitų akcentai?

Mūsų tikslas buvo įvertinti kiekvienos akademijos startines pozicijas ir atskiras sporto organizacijų darbo sritis. Akademijoms kovo pradžioje buvo išsiųstas klausimynas, apimantis 4 kertines kriterijų grupes – sporto, vadybos, infrastruktūros, treniruočių proceso. Lankydamiesi akademijose vertinome jų veiklą, kaip jos dirbo iki šiol, gilinomės į žmogiškuosius resursus, vaikų kiekį, infrastruktūrą ir iš esmės akademijos potencialą sėkmingai dirbti ateityje.

Apibendrinus, mūsų planas buvo aplankyti kiekvieną akademiją, įsigilinti į jos specifiką, surasti silpnas ir stiprias vietas bei rasti tinkamus sprendimus. Vyko susitikimai ne tik su organizacijų vadovais, bet ir vietos savivaldybės atstovais, akademijų rėmėjais, diskutavome ieškodami geriausių sprendimų organizacijos veiklai stiprinti.

-  Papasakokite išsamiau kaip vyksta organizacijos vertinimas?

- Mūsų vizitai buvo iš anksto suderinti, nebuvo jokios paslapties dėl mūsų atvykimo. Pažintį pradėdavome nuo techninių direktorių funkcijų aptarimo pagal „Anderlecht“ akademijos modelį, vėliau sekdavo organizacijos veiklos analizė, kriterijų įvertinimas, problemų iškėlimas ir sprendimų paieška.

Popiet vykdavo treniruočių proceso stebėjimas. Kreipėme dėmesį į trenerių darbą, organizacijos įvairaus amžiaus komandų stiprumą bei siekėme atrasti individualius stiprius žaidėjus. Po šių vizitų visa informacija buvo susisteminama ir parengiama ataskaita akademijai.. Ataskaitose identifikavome stiprias, vidutines ir silpnas veiklos sritis tam, kad kiekviena organizacija žinotų, kuria linkme daugiau dirbti, ką svarbu šalinti arba taisyti.

- Kuriuos veiklos minusus ar potencialias grėsmes dažniausiai pastebite tiriant akademijų veiklą?

- Organizacijose yra labai skirtinga situacija: kai kurios iš jų susiduria su demografinių problemų Lietuvoje atspindžiais, kai kurios patiria sunkumų dėl žaidėjų atrankos, infrastruktūros, politinio susiskaldymo miestuose padarinių, negero „mikroklimato“ tarp organizacijos darbuotojų ir t. t. Visgi aš išskyriau 5 esmines grėsmes, kurios gali neigiamai paveikti „Anderlechto“ ugdymo programos įsisavinimą ir neleisti atskleisti jos pozityvaus efekto.

Visų pirma, tai techninių direktorių parinkimas, jų kompetencija, sugebėjimai valdyti situaciją ir kontroliuoti trenerius, žaidėjus bei įdiegimo procesą savo organizacijose. Techniniai direktoriai yra šios programos pagrindiniai „laidininkai“, kurią teikia Lietuvos futbolo federacija ir „Anderlecht“ klubas. Techninio direktoriaus darbas reikalauja daug žinių ir kūrybiškumo, o kompetencijos trūkumas, pasyvumas, netikėjimas savo jėgomis gali būti pagrindiniai trukdžiai sėkmingam darbui.

Kita grėsmė, kurią matau, yra trenerių kompetencija ir jų skaičius organizacijose. Ne paslaptis, kad dalis mūsų trenerių yra jauni ir dar mažai įgiję tikro futbolo patirties, o kita grupė yra vyresnio amžiaus ir ji nėra susijusi su technologijų naudojimu ar profesiniu lankstumu. Čia kyla tam tikras iššūkis techniniams direktoriams, paveikti ir apmokyti savo organizacijos trenerius, atsisakyti darbo šablonų, senos praktikos ir į viską pažvelgti naujai. Kaip jie norės ir sugebės keistis   tai klausimas pačiai organizacijai ir direktoriams. Daugumoje akademijų nėra pakankamo trenerių skaičiaus, todėl vienas treneris per dieną kartais praveda net 3–4 treniruotes. Atsiranda fizinis išsekimas ir nuovargis, tada treniruotės kokybė atsiranda „antrame plane“.

Trečia problema, sakyčiau, yra vaikų grupių atranka ir kokybė. Dalis akademijų nekreipė dėmesio į teisingą atranką, pirminio vaikų gabumų įvertinimo nebuvo, tad dėl tokio žiūrėjimo „pro pirštus“ kai kuriose organizacijose susidarė labai silpnos vaikų grupės, vaikai fiziškai silpni, nemotyvuoti. Sakyčiau, tai didelės spragos visoje Lietuvoje. Kai kas jau žengia gerus ir tvirtus žingsnius vykdant atranką, bet tai tik ilgo kelio pradžia.

Infrastruktūros stoka yra ketvirta grėsmė. Turiu galvoje, kai kurios organizacijos neturi pakankamo ploto treniruotėms, ypač Vilniaus. Jeigu neturime kur bei kokybiškai treniruotis, tai, kad ir kokia puiki būtų „Anderlecht“ programa, ji praras prasmę ir teigiamų pojūčių nepajusime.

Paskutinis grėsmingas punktas yra susijęs su mentalitetu, asmeniniu lankstumu, etikos kodeksu. Čia yra tam tikras iššūkis vyresnio amžiaus treneriams bei tiems, kurie stokoja moralinių vertybių. Tokie asmenys nori rezultato čia ir dabar. Nekreipiamas dėmesys į vaiko kaip asmenybės ugdymą, tarpusavio santykius organizacijoje. Be sveikos konkurencijos ir teigiamo „mikroklimato“ akademijoje geri tikslai nebus iki galo įgyvendinti, kadangi „Anderlecht“ filosofijoje santykis tarp žaidėjo ir jo vadovo yra paremtas aukštu motyvaciniu lygiu, treniruočių kokybe, abipusėmis pastangomis. Norint būti stipriais, atvirais ir socialiai pozityviais žmonėmis mes turime keisti mentalitetą, turime keisti požiūrį į vaikų ugdymą.

- Į „Anderlecht“ ugdymo programos įdiegimo darbus įsitraukia ir naujasis LFF techninis direktorius Patrickas de Wilde, šią vasarą su Lietuvos techniniais direktoriais dalyvavęs „Anderlecht“ treniruočių stovykloje Hoogstratene. Atskleiskite kaip prasidėjo Jūsų bendradarbiavimas?

- Patrickui puikiai pažįstama jo tėvynainių „Anderlecht“ klubo vizija ir jis ją palaiko. Jo darbas prasidėjo nuo pažinties su mūsų akademijų techniniais direktoriais ir bendra futbolo situacija Lietuvoje. Šiai dienai jau prasidėjo pirmieji darbai: bendrų tvarkų nustatymas, funkcijų paskirstymas, LFF Techninio departamento plėtimas. Tikimės iš Patricko kokybinio proveržio daugumoje futbolo sričių.

- Jūsų pristatymo rugpjūčio 12 d. LFF Vykdomojo komiteto  posėdžio dalyviai klausėsi ypač įdėmiai.

- Išties medžiagos Vykdomajam komitetui buvo labai daug ir ją reikėjo sutraukti ir susisteminti. Kiekvienam apskrities vadovui įdomi jo krašto akademijos situacija, tad natūralu, jog klausimų buvo labai daug ir įvairių: techninio pobūdžio, dėl akademijų ir jų techninių direktorių galimybių, dėl akademijų atskaitomybės. Smagu, kad šis projektas yra aktualus daugeliui, sulaukė didelio susidomėjimo iš visuomenės ir aš tikiu, kad programos palaikymas bus visoje Lietuvoje.

- Pristačius analizę apie akademijas, kokie nusimato artimiausi „Anderlecht“ ugdymo programos diegimo darbai?

- Sutarėme su „Anderlecht“ vadovybe ir „ProSoccerData“ atstovais, jog iki rugpjūčio pabaigos visas turinys elektroninėse platformose bus užpildytas teorine, video, treniruočių blokų medžiaga. Belgijos klubas vis pildys platformas savo žaidėjų treniruočių videoįrašais ir teorine medžiaga.

Sekantis žingsnis yra užduočių mūsų akademijoms numatymas, kadangi pradėsime dirbti pagal „Anderlecht“ 6 savaičių treniruočių blokus, kuriuose bus nurodytos užduotys ir tikslai atskiroms amžiaus grupėms. Nenoriu sakyti, kad bus vienas šablonas kurį visi turės aklai vykdyti, nes iš pradžių tikslinga adaptuoti pagal savo vaikų lygį ir parengtumą, bet visa filosofija ir vizija ir treniruočių pratimai turės būti naudojami pagal „Anderlecht“ programos modelį. Akademijos privalės filmuoti savo treniruočių procesą, trenerių darbą, įkelti į elektroninę platformą. Taip pat laukia išvykos į pačias organizacijas ir tų pačių kriterijų analizė, kiek buvo pasistūmėta, kaip kito treniruočių procesas, pamokomieji dalykai iš Patricko de Wildės ir LFF Techninio departamento pusės.

Nuo kito sezono Lietuvoje turėtų keistis vaikų lygų formatas pagal Belgijos vaikų lygų modelį  – iš dabartinio žaidimo 7×7 ir 9×9 bus pereita į žaidimą 5×5 ir 8×8.

Noriu visiems palinkėti kantrybės, supratimo ir geranoriškumo įdiegiant programą, nes tikrai nebus lengva. Laukia atsakingas darbas. Stovyklos Hoogstratene metu aš kviečiau techninius direktorius tapti draugais ir konkurentais, kad visi turėtume bendrą tikslą.

#Anderlecht
Susijusios naujienos
Nesutinku
Sutinku
Siekdami pagerinti Jūsų naršymo kokybę, statistiniais ir rinkodaros tikslais šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“), kuriuos galite bet kada atšaukti pakeisdami savo interneto naršyklės nustatymus ir ištrindami įrašytus slapukus. Plačiau Privatumo politika.